Bröllop Emma och Brayan

I lördags skulle vi på bröllop och hela familjen var bjuden, men tyvärr mådde ju inte Daniel bra och kräktes på natten.Verkade dock inte vara magsjuka utan mer bara något han ätit så vi vågade oss iväg jag och Matteo. Tur ändå att mina gamla pluggkompisar Sihao och Patrick var med. Dom fick hjälpa mig att se efter lillen. Matteo blev dock superpopulär med sina blink skor och dom äldsta var glada över att Matteo tillförde lite liv runt om sig.
 
Bröllopet var i en föreningslokal i anslutning till lägenhetshus, så på övervåningen fanns gästbok, fotovägg, bubbel, snittar. Vigseln skedde mitt I rummet. 
 
Det fanns gästbok med polaroidkamera så att man kunde lämna med ett kort tillsammans med lite text, en målad tavla med en äng där man kunde måla till blommor, en glasburk att lämna lite livsråd i och ett litet quiz om deras liv tillsammans. Sedan släpptes vi ner till nedervåningen där det blev buffé, tal, tårta och dans. 
 
Hur gick det att ha med Matteo då, jag trodde det skulle bli kaos så jag hade proppat ryggsäcken med godis, kakor, banan, pysselsaker, penna, papper, padda och några små lego byggset. Det som användes var två byggset, min mobil, min kamera och bananen. Sen fick ju Sihao, Patrik och flickvän underhålla lillen en stund också när han höll på att spricka av väntan på maten. Under middagen fick han titta på mobilen för att inte störa talen och sen när dansgolvet drog igång så dansade vi runt en sväng tillsammans. Han lyckades till och med få upp den blyga Sihao på dansgolvet (genom att krampaktigt hålla hans hand och vägra släppa). När klockan slog 21 var det dags för oss att gå hem och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback