Shopping och åka tåg

Tåget gick ju inte förrän 18.24 igår, så vi hade en hel dag på oss att shoppa, städa, göra iordning, klippa och leka. Tiden har ju en tendens att gå super långsamt när man har en bokad tid sådär och Matteo tyckte det var en evighet tills vi skulle åka.
Men vi följde med Daniel på Dressman en sväng och lekte i provrummet..
 
Sen fick Matteo klippa sig på Frölunda Torg i en sån barber-shop
 
Sen tillslut var det dags att ge sig iväg till centralen. Där hoppade vi på X2000 mot Stockholm och hade ett 15 minutersbyte efter lite förseningar. Vi sprang och när vi klev på tåget och in i kupén inser jag att jag saknar en ryggsäck. VaAFAN, det ligger kvar på X2000 hinner jag tänka och springer ut på perrongen. Ser på mobilen ett missat samtal från okänt nummer så jag ringer upp. "Hej, tågvärden här, kan det vara så att du har glömt en ryggsäck. Vilket spår är du på så kommer jag och lämnar väskan till dig?" Sicken tur! Väskan hann med nattåget! Jag och zmatteo delade på sängen längst ner, det vart jättetråkigt så jag bestämde mig för att vi skulle ligga skavfötters. Så det gick väl ändå helt ok att sova
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback