Packa igen

Knappt har vi packat upp och tvättat allt från Kolmårdenresan innan det är dags att packa för Piteå resan, för imorgon hoppar vi på tåget och åker upp! Jag funderar just nu på hur vi ska packa på bästa sätt, radiostyrda bilarna ska packas i en ullaredspåse, barnvagn ska med, en ryggsäck med fika, tandborste, underhållning, ett ombyte för lillen, laddare och tandborstar och sen antingen varsin (för dom vuxna) handbagage rullväska, eller så åker jag till Rusta och köper en mellanstor rullväska som vi kan dela på. För att minska antalet väskor vi ska släpa på. Hade det bara varit tåget från Göteborg så hade det kvittat, men nu är det ju byte i Stockholm också som gör det lite jobbigare.. 
 
Att packa är ju alltid lite jobbigt, just om man packar för en resa inom Sverige. Då behöver man få med både kläder för 16 grader och regn, och 25 grader och sol. Och om man utöver det packar för en 4 åring som är överallt så är det svårt att beräkna hur många ombyten man använder per dag. Men en sak som jag har lärt mig är att man aldrig kan packa ner för lite sockar till en liten. Så det kommer jag slänga ner en hel hög. Sen får då min packning lida eftersom vi delar utrymmet jag och lillen. Behöver jag verkligen ett ombyte per dag, eller kan jag snåla och återanvända linne/byxor i flera dagar? 
 
Tyvärr ser ju inte vädret ut att vara med oss nu när vi ska upp till Norrland. Dom har ju samma väder som oss, regnskurar. Så vi får väl klura lite på vad vi ska hitta på då. Nu har vi ju redan varit på Teknikens Hus, så får spana in om det finns något museum eller så istället vi kan hänga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback