Mallorca

Ett tidigt morgonflyg och Daniel parkerade bilen på Landvetter medan jag o Matteo lämnade in väskan och barnvagnen, sen blev det en oväntad kö i säkerhetskontrollen som tog längre tid än väntat. Så det slutade med att vi fick halvspringa till gaten då dom redan hade påbörjat boardingen. Väl framme så hade jag bokat en flygtaxi via booking eftersom det vi fick det på köpet när vi bokade hotellet. Mycket smidigt och enkelt! Väl framme på hotellet så blev vi informerade om att varmvattnet inte fungerade, dom hade redan ute en tekniker men ingen aning om hur lång tid det skulle ta att fixa, så då fick vi erbjudande om att byta hotell. Familjevänligt All-inklusive på andra sidan stan. Det vi hade bokat var ett lugnare lägenhetshotell, men tänkte att, får man väl chansen så får vi väl testa det. Så sagt och gjort, så hoppade vi in I en taxi iväg igen.

Jag har väl aldrig riktigt förstått det här med all-inklusive och blev väl inte ett större fan efter detta. Men eftersom vi inte behövde betala extra för det så var det ju helt okej. Lite ovarierad buffé och buffliga engelska familjer, men mycket roligare för Matteo.

I området så fanns även ett litet centrum, med restauranger och turistshoppar. Så vi gick ut och åt ett par gånger, men kunde inte sitta sålänge med en kille med spring I benen.

Lite torsdagsutflykt till Hams Caves och Dinosaurieland. Spännande tyckte Matteo

Vi provade havet på fredagsmorgonen, och vid den tiden hade vi havet för oss själva en stund. Det var dock lite blåsigt, men Matteo och Daniel var tappra och badade ändå

Vi lyckades också på tredje försöket hoppa på minitåget, avgångstider verkar vara lite manjana här..

Och så fick jag mig en riktig god paella, Matteo var inte lika imponerad dock

Förutom mycket strand och poolhäng så har vi även varit i centrum som var några kilometer bort. Det var lite större än centrumet precis utanför hotellet, men mest bara restauranger och turistshoppar. Blev en promenad tillbaka sen med dopp i vuxenpoolen, som förövrigt är lika kall som havet. Men vi fick ju ett par dagar med 25 grader, och då kunde till och med jag bada

Måndagsutflykt till Palma, som var en mycket större stad än jag trodde. Här fanns det shopping gator, restaurangstråk, båthamn och lite sevärdheter. Vi gick förbi den stora katedralen och palatset, sen blev det en paus på en lekplats innan vi gick förbi H&M för att fylla på med sockar.

Sen hoppade vi på bussen (/bussar för det var byte halvvägs) för att hinna med lite pool innan den stängde för dagen.

Sista dagen i Cala d'or så blev det många promenader. Nu var det bara runt 18 grader och mycket molnigt, och vi passade på att gå till en annan strand och spana på maneter. Vi promenerade även till en Happy Park som skulle ha roliga saker för Matteo men det var stängt, så vi fick snopet promenera tillbaka och ta parken vid hotellet istället.

Onsdagsmorgonen hade vi förbokat taxi till flygplatsen och allt gick supersmidigt hela vägen hem. Men jag var förvånad över storleken på flygplatsen jämfört med storleken på ön. Vi gick och gick och gick tills vi hittade fram till gaten