Julen närmar sig

Igår var vi på en second hand butik och spanade in julpynt och sen var vi på två julmarknader, smygjul på Krokslättsfabriker och Gunnebo Slott. Tyvärr var väl ingen av dom så särskilt bra tyckte vi. Men man får ju ändå lite mer julstämning bara av lukten av lussekatter och glögg






Idag tog vi en väldigt lugn morgon och en promenad tills min ischias dök upp. Sen bar det av till Becca för att göra pepparkakor. Lillen var mestadels lika vild som en virvelvind och försökte äta degen hela tiden. Han fick vara med och välja motiv och så fort jag tryckt ut pepparkakan "nu ska jag äta". Nej nej, den måste in i ugnen.. Jag fick sen snabbt rycka undan den från honom innan han tryckte in den i munnen. Det blev sen lite lugnare när vi började dekorera och han fick sätta på ögon och pynt på pepparkakorna. Blev ju inte direkt några konstnärliga mästerverk men ändå lite charmiga skapelser




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback