Helgäventyr

Lördag så kom Becca o Naomi hit, vi satte oss I bilen och åkte till flera second hand butiker för att fynda julpynt. Vi tog även en sväng förbi en bröllopsmässa för att inspireras. Avslutade rundan hemma hos Becca med att plocka med mig mina julkartonger hem. Vi fick sedan besök av Charlie på kvällen.

Söndag så började vi morgonen med att gratta Daniel på farsdag, med en chelsea mugg och saltlakrits. Sen en sväng till Maria och Christian för att hämta regnbyxorna jag glömde där förra gången, passade på att släppa ihop barnen en stund och dom lekte och lekte. Det var väldigt svårt att ta sig därifrån. Men tillslut lyckades jag få med honom tillbaka och då började vi julpynta. Men vädret var ju så fint, så vi tog snart en paus för att ta en promenad ner till Linné för att äta brunch. Helt plötsligt hade klockan sprungit iväg och Daniel hade bokat TVn för att se Blåvitt. Jag och Matteo fick då ta en sväng med bilen till Ongo och köpa nya muggar och titta på leksaker, tror vi var inne på Ongo i typ 45 minuter. Blev en sväng förbi Rusta också för att kolla in deras julpynt och köpa lite glitter till Matteos säng. 

Sen var vi bjudna till Charlie, när Daniel skulle se Chelsea matchen. Vi lekte med bilar, spanade in modellflygplan och tittade på Disney kortfilmer innan det var dags att sova. Så ni kanske förstår att jag inte alls hunnit klart att julpynta efter detta flängande. Men det är påbörjat i alla fall

De flesta Second Hand butikerna har börjat med julpyntet nu. Reningsborg var galet trångt och gamar i butiken, medan Ebbes Hörna var städat och väldigt lugnt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback