Barnens dag och Liseberg

I lördags var det barnens dag i Göteborg, så jag Becca och Matteo gav oss ut i stan. Vi fick badbomber från Lush, flertal ballonger som lyckades blåsa iväg, popcorn och godis. Matteo fick byta leksaker på leksaksbiblioteket, provsitta i grävmaskin, titta på brandbilar, polisbilar och motorcyklar. Vi köpte Afrikansk mat och satte oss i gräset inne i trädgårdsföreningen och tog en paus innan vi gav oss ut i vimlet igen och handlade glass, lyckades få en ballong med snöre som vi kunde sätta fast runt den lillas handled, och hälsade på min kollega Tingeling. Sen gick vi till Werners bistro och tog en mojito medan Matteo lekte I sanden. Så en väldigt produktiv och händelsefull dag. Men det var inte bara roliga saker som hände, han lyckades tappa sin favoritsnutte tidigt under dagen och trots att jag gick tillbaka samma väg som vi gått så gick den inte att hitta. Sen så hände det en olycka så att vi fick byta kläder inne på Erikshjälpen och panikköpa nya skor. Men men, sånt som händer











 
Söndag var det dags för Liseberg, han fick köra dom små krockbilarna och lyckades ju faktiskt köra runt och inte fastna så mycket redan andra vändan. Vi åkte även ett studsigt flygplan, båt, och tyvärr även motorcyklar som snurrade runt superfort. Matteo ville åka mer, medan jag var alldeles vimmelkantig och illamående efter vändan. Men vi tog det lugnt en stund och klättrade och åkte rutschkana en stund efteråt så att jag kunde återhämta mig. Sen lämnade vi napparna till kaninerna, så nu är det gjort. 






Sedan hämtade vi upp Mia och tog en vända till Fiskebäck och grillade till middag. Otroligt skönt vid havet och Matteo bara kastade av sig skorna och sprang runt i sanden och vattenbrynet



Så hur gick nattningen då, utan favoritsnutte och napp. Ja, han accepterade väl både och Men pågrund av att han sovit för länge och för sent på eftermiddagen så var han ju inte trött. Så nattningen tog väl en sisådär 1 timma. Men han verkar då acceptera att kaninerna har hans nappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback