Snöstorm

Nu kom snöstormen, bakslaget som alltid dyker upp i mars när man ställt in sig på att det är vår. Så det var bara på med snöskorna och ta pulkan till dagis. Matteo ville åka en stund men sen ville han ju själv dra pulkan.. "mamma, gå inte så fort. Vi ska gå långsamt". Så ja, det tog sin lilla tid att komma fram. Sen så glömde jag ju självklart lämna napp och snutte som låg i min jackficka, vilket jag upptäckte när jag precis kommit in genom dörren hemma. Så det var bara att ge sig ut igen. Som tur var hade dom precis börjat skotta trottoarerna, så jag behövde inte plumsa hela vägen igen. Men nu hoppas vi att detta är ett kort bakslag och att våren och värmen kommer tillbaka snabbt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback