Identitetskris

Efter en hel dag med tragglande på namn och han tillslut kom fram till att mamma hette Jeanette och inte Nyheter så tappade han det ikväll vid läggdags. Någon dag under dagen hade jag nämligen presenterat honom för efternamnet Unfors. Så plötsligt hette Mamma Jeanette, Pappa Daniel och han själv hette visst Unfors. När jag då försökte förklara att mamma också hette Unfors så blev han nästan förskräckt, för nej. Det kunde ju inte alls vara så att vi heter likadant. Så nej, han Unfors, Mamma Jeanette och Pappa Daniel ska det vara. Sen hade han visst glömt bort att han hette Matteo, för när jag nämnde det så blev jag tillrättavisad med att han nu heter Unfors. Daniel klev då in i diskussionen och försökte förklara men då blev det ännu svårare för nej, Pappa heter ju Daniel, Matteo heter Jeanette, nej just det, det var ju Mamma som hette det. Och han själv är ju numera Unfors. 

Vi fick tillslut lämna den diskussionen för att sova, så vi får väl se vilka namn familjen har imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback