Julhelgen

Jag hämtade upp Pappa och Eva fredagskväll och deras flyg var bara 45 minuter försenat, men det gjorde också att jag var hemma strax efter 23 efter att jag lämnat av dom hos Becca. Så det vart bums i säng. 

Lördag så mötte vi upp dom i Nordstan och fick lite hjälp att handla på systemet inför måndagens bjudning. Sen tog vi en fika på stan och promenerade genom trädgårdsföreningen och kikade i palmhuset och tog oss sedan vidare bort till Liseberg. Vi strosade förbi bodar och värmde oss inne på Tyrolen. Där fick jag varmchoklad över jackärmen när Matteo upptäckte att chokladen var för varm för att dricka. Men det är sånt som händer... Vi tittade på nissedörrar och tittade in i tomteverkstan, spelade på chokladhjul utan att vinna och promenerade sedan vidare till Lisebergs Hotellet Curiosa, där vi tog hissen upp till 8:e våningen till restaurangen Mei Rose. Så det blev asian fusion sharinging till middag med en väldigt spännande servitör. Maten var supergod och vi satt där i 2h (med viss fusk med youtube kids på mobilen) innan vi begav oss hemåt igen



Söndag och julafton så firade vi lilla julafton hos Mia med en brunch först



Sen vart det julafton med tomte och julklappsspel hos Becca. 





Måndag så blev det en promenad I Slottskogen med fika på Villa Bel Parc. Sen på kvällen bjöd vi på turkisk gryta och ostbricka. Vi körde olika quiz och hängde i soffan



Tisdag blev det lite shopping i Nordstan och promenad genom Haga. Vi tänkte ta en fika I Haga men alla ställen var fulla så vi fick fortsätta mot långgatorna istället. Sen på kvällen skjutsade jag o Matteo tillbaka pappa och Eva till flygplatsen och vinkade av dom.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback