Studiedag

Idag var det studiedag=förskolan stängd. Så det var bara att plocka ut en föräldradag. På förmiddagen började det regna, vilket var väldigt typiskt då jag bestämt mig för att vi skulle cykla till Maria och Victoria. Men när det plötsligt blev uppehåll så var det bara kasta oss på cykeln med regnkläder. Lika bra att vara beredd. Det kom inget mer regn så det blev jättevarmt i kläderna, lite felcykling så tog jag mig upp för ett berg också (visade sig när jag hittade rätt väg när jag cyklade tillbaka) . Men vardagsmotion är ju aldrig fel.  

Barnen var glada och lekte. Vi lekte både inomhus, ute på deras gård och på en lekplats. Variation är bra för själen. Barnen lekte kurragömma med oss ett tag. Dom har inte lärt sig hur man gömmer sig ännu. Men tyckte det var väldigt roligt ändå. Vi trollade med trollspön och tittade på när dom klättrade på utegymmet och öppnade glassbutik så att vi kunde handla glass. Ja, lite fantasi får man ju ha.

Sen på hemvägen så somnade Matteo, så när jag passerade stan fick jag ju stanna och försöka få honom att vakna, det var inte lätt kan jag lova. Tillslut mutade jag med att köpa godis på pressbyrån och då helt plötsligt var han vaken...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback