Sminkad

Sminkade mig igår för barbiekvällen. Inte ofta sminket åker på nuförtiden, jag är glad bara jag orkar ta på mig mascara, det och parfym på morgonen. Emellanåt så kommer man ihåg att borsta håret innan man går ut genom dörren, annars får håret bara sitta I sin tråkiga knut på huvudet hela dagen. Är det åldern som gör att man faktiskt bryr sig mindre om hur man ser ut till vardags? Det är skönt att slippa bry sig, och skönt att inte känna sig tvingad att lägga den tiden på att göra sig iordning på morgonen. Det är ju tillräckligt tidskrävande att göra iordning den lilla. Hur ska man hitta tid till sig själv?

Men desto roligare är det när man väl lägger tiden på att festa till ansiktet. Dagen till ära så körde jag på Barbierosa. Självklart med matchande rosa klänning, glasögon och rosa senilsnören.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback