Helgen

Då har ytterligare en helg passerat och denna helgen har vi ju faktiskt inte gjort så mycket. Lördag så blev det en powerwalk till Slottskogen, sen åkte vi och handlade lite lördagsgodis och kompletterade upp vårt frukostutbud

Sen satt jag och Matteo och spelade spel på balkongen, tre olika spel hann vi prova innan vi tog lite skärmtid bägge två. Avslutade kvällen med Disneyfilmen "Själen", som är väldigt fin!

Idag söndag har vi haft ett riktigt Matteo utbrott på grund av några papperspåsar, innan vi tog en bilpromenad till Lerum för att spana på ett hus som ligger ute på Hemnet. Sen blev jag avsläppt vid Slätta Damm där dom sålde surströmmingsrullar, dock i mjuka bröd istället för hårt. Men gott var det! 



Blev även en promenad runt dammen och sen en promenad hem till Marie för att kolla in hennes nya lägenhet

Vädret blev sen plötsligt superfint, så då var det bara åka hem och packa ihop en ryggsäck och ge sig iväg till Sisjön för att bada. Det var kallt i vattnet, och det var inte bara jag som tyckte det. Men lillen badade i alla fall, tills han började skaka. Då fick det räcka

Jag ångrade ju att jag tog ballerinaskorna dit, annars hade jag tagit en powerwalk runt sjön. Så istället åkte vi hem, kastade i oss middag och tog en powerwalk ner till Klippans Konstcafe, delade på en kula glass och promenerade hem igen. Vi spanade på båtar, bilar och människor. Tänk att världen kan vara så fascinerande och spännande I ett barns ögon. Allt är ett äventyr när man går ut med Matteo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback