Kräks i örat

Vaknar hastig tidigt på fredagsmorgon av att matteo kräks vid mitt öra. Så det var bara roffa åt sig ungen och springa in i badrummet och kasta av kläderna och in i duschen. Han kräktes sedan en gång till en stund senare, men då lyckades jag få honom att nästan pricka skurhinken i alla fall. Men det var alltså bara trycka in typ hela sängen i tvättmaskinen, badrumsmattan, kläder.. rengöra badrummet ordentligt och dela upp vabbningen på halvdag. För Daniel skulle täcka upp för en kollega på förmiddagen och jag hade medarbetarsamtal plus avtackning för kollega på eftermiddagen. Så efter att vi tittat på teve en stund så blev lillen trött, så vi la oss i hans säng och lyssnade på magiska godnattsaga på Spotify (AI genererade godnattsagor med önskningar för innehåll av barn, heltokiga men väldigt bra). Sen sov vi, jag en timme och lillen nästan 3h. Så jag hann fixa lite räkningar, dammtorka och pyssla lite innan han vaknade. För när han väl vaknade var det järnet igen. Då skulle vi leka med bilar, dansa, jaga varandra och hoppa runt tills det blev avbyte och jag kunde cykla iväg till jobbet.

Han kräktes inget mer sen, utan på Daniels pass kom feberkramperna. Så det är ju i alla fall mer hanterbart än kräks.

Till middag gjorde vi hemmagjord pizza, matteo fick önska mat eftersom han var sjuk. Så det blev typ ostbågar, kakor, oststavar, gurka, tomat och leverpastej. Ja, salig blandning för sjuklingen men han fick i sig rätt så mycket så det var vi ju glada för. Så han hade lite energi kvar och var självklart svår att natta eftersom han även sovit ett par timmar på Daniels pass.

Planerna som vi hade idag har vi skjutit till nästa helg (lämna napparna på Liseberg) och vi får väl se vad vi lyckas åstadkomma idag, beroende på febern. Förhoppningarna är dock fortfarande att vi ska komma iväg på valborgsfirande imorgon en sväng, så vi håller tummarna för att kräkningarna är klara och febern påväg bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback