Skördemarknad

Vi tog oss en sväng igår till två skördemarknader, där jag hade som mål att hitta något spännande att ta hem och morötter. Det sistnämnda fanns det tyvärr inget alls av. Men vi hittade blåbärsmarmelad med vanilj och vitchoklad på Torpakolonien. Så det fick i alla fall följa med hem. På Gunnebo så köpte jag ett gäng gula cocktailtomater, fick en chock när jag skulle betala. 100kr, hade bara 80 i kontanter. Så dom plockade bort lite tomater och så får vi äta dom med vördnad.

Vi tog sen en sväng runt trädgårdarna och tittade, vädret var strålande och det var riktigt varmt ute! Matteo fick rasta benen lite och sprang och sprang åt olika håll, så stackars Erik fick springa efter och fånga in honom. En av gångerna så sprang han mot fontänen och skrek "simma". Jag var måttligt road över detta.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback