Röstat

Självklart har jag varit och röstat i valet i år. Vill man påverka så får man ju faktiskt ta och rösta. Sen är det oerhört svårt då de flesta partier har många bra förslag att komma med, men utgår jag från valkompassernas förslag och mig själv så är jag ju ändå väldigt röd. Där handlar det väldigt mycket om grundvärderingarna om allas lika värde, att jag vill leva i ett inkluderande samhälle och ge alla chansen och möjligheten till ett värdigt liv. Jag tycker också att det är viktigt att vi alla får hjälpas åt, vi ska hjälpa de som är svagare, de som behöver vårat stöd och de som har sämre förutsättningar i livet. Hjälps vi åt så får vi ett mycket humanare samhällsklimat som alla kan dra nytta av.

Sen är ju fortfarande klimatfrågan otroligt viktig för mig. Och jag kan inte förstå att vi inte gör mer för klimatet. Det finns så mycket forskning som visar på att det snart är försent att göra något. Så hur kan det fortfarande finnas människor och politiker som inte tycker att vi borde göra något åt det. Klimatfrågan bör ju vara en av de största frågorna idag. Vad kan VI göra för att hjälpa till att stoppa klimathotet. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något som det nu kallas..

Jaja, vi får väl se vad som händer på söndag helt enkelt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback