Helgen

Lördag var vi bortbjudna till Anna o Mikael och deras dotter Sofia skulle vara barnvakt, så större delen av dagen gick åt till att städa och göra I ordning. Sen åkte vi iväg och fick äta gomiddag med oxfilé och potatisgratäng och mycket vin. Välbehövligt och väldigt trevligt, men lite sent och lite för mycket vin när man har en liten kanske.. Matteo hade det förövrigt superbra med Sofia och Jesper, så det hade gått super. Alla tycker ju förövrigt att Matteo bara är så himla glad och enkel hela tiden, men det gäller ju inte mot oss, bara andra. Så efter lite för få timmar sömn och en supersprallig Matteo som bestämde sig för att vakna runt 6 tiden. Jag försökte att vi skulle ligga kvar i sängen ett tag och titta på tv. Men nej, eftersom jag lovat Daniel en sovmorgon och Matteo började gå bananas så fick jag pallra mig upp. Bakis och superhängig hade jag en otroligt mysig tidig morgon med en otroligt trotsig unge... Jamen ni fattar, han var väldigt billig där efter någon timma. Så tillslut fick jag väcka Daniel ändå och bara få några minuter med mig själv för att inte bli galen.

Men  sen så var det dags att åka iväg på djungelgympa och då blev vi vänner igen. Vi klättrade i ribbstolar, hoppade från plintar, hängde i rep och balanserade. Vi kröp fram som lejon och hoppade som känguru, ja sånt som man tydligen gör för sina barn. Han var superlycklig och älskade varenda minut, så det var lyckat! Sen hämtade vi upp Becca o Erik och drog till Alingsås och badade. Det är ju också en av Matteos favoritsysslor. Så han simmade o simmade och åkte rutschkanor. Därefter tog vi en sväng förbi Kongahälla och gick in på den nyöppnade julbutiken,där Matteo fick välja en julgranskula,  vilket blev ett glittertåg. Mer fick inte följa med hem, för det var rätt så dyrt och vi vet ju fortfarande inte hur mycket julpynt vi kan ha framme ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback