Lördagsmys

Igår fick vi barnvakt (Charlie o Klas) så vi gav oss ut rätt så tidigt i solen och tog lite gott att dricka med Anna och Mikael. Så det blev först ett glas vin ute i solen och sen fortsatte vi in på steampunk bar och tog en riktigt god blåbärsdrink 

Sen var det dags för något som Daniel haft lite småångest inför, fiskekrogen. Men det gick hur bra som helst, jag o Mikael delade på en skaldjursplatå som förrätt och sen beställde vi alla in dagens fångst som var hälleflundra. Supergott. Däremot så var det rekommenderade vinet inte riktigt i min o Annas smak. Eklagrat Amerikansk, för 900kr flaskan.. Tacka vet jag Riesling.

Sen tog vi en uber bort till en bar jag spanat in, Botanico. Det var jättefint djungeltema där och personalen var supertrevlig. Det enda vi kunde klaga på egentligen var väl ljudvolymen på musiken som var lite hög. Ska jag rekommendera en drink så var det deras signaturdrink Passion. Vill man vara mer äventyrlig som jag, så beställer man in Monkey Business. Fint serverat, men det var nog det värsta jag druckit med både chili och jalapeno sirap. Nästan alla runt bordet började hosta när vi smakade den.

En otroligt trevlig men dyr kväll ute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback