Helgens

Fredag fick vi barnvakt och gick ut med Anna o Mikael. Åt middag ute på Manfreds och tog drinkar på Linneterassen. Väldigt skönt att komma hemifrån ibland måste jag säga.Sen är ju inte restaurangen min typ av mat, dom är kända för sin schnitzel. Jag fattar inte schnitzel , så jag tog fisken, men den var bara okej. Däremot så var efterrätten super och personalen var supertrevlig! Vi hade så trevligt att vi tappade bort tiden och var nog inte hemma förrän runt halv ett på natten. På spårvagnen hem fick vi också sällskap av ett spanskt fotbollslag (Gothia Cup) som rappade och sjöng en massa. Dom verkade ha väldigt roligt 

Lördag var det dags för Becca o Erik att flytta. Så det var bara att hoppa upp ur sängen och dra iväg. Vi kånkade lådor och saker nerför hissar och efter bilfärd in i det nya radhuset. Det är kaos där nu, lådor och saker överallt. Ser nästan ut som hoarders som får göra gångar i huset för att ta sig fram. Men flytten är avklarad i alla fall så det känns ju väldigt skönt. Synd bara att hon flyttat till en annan del av Göteborg, nu blir det ju så himla långt att åka när vi ska ses på våra tisdagsdejter

Söndag så har vi packat och städat inför Danmarksveckan, vi var också förbi Maria, Christian och Victoria och tog en liten fika och lät barnen busa av sig en stund. Dom lekte mest på varsitt håll, men kom sen ihåg leken från Fjällbacka och började springa tillsammans. Gulliga små ungar när dom hittar varandra. Sen var det bara hem och kasta ihop en middag innan Charlie kom över. Han erbjöd ju oss sin Tesla inför veckan, men det visade sig att bilbarnstolen inte passade, så det får bli en annan gång. Men Daniel passade på att ta sig en sväng i Teslan, medan jag o Matteo åkte bort till syrran för att lämna nycklar, hon ska ju mata Totte. Matteo kom till himmelriket, med alla dessa kartonger med grejer som man kan plocka upp och undersöka. Hur spännande som helst! 

Bild från Maria o Christian eftersom jag helt missat att fota själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback