Utgång och barndejt

Igår fick vi barnvakt och kunde därför hänga på Anna o Mikael på stan och äta. Dom hade ringt runt till restauranger hela dagen för att få ett bord, men det var fullbokat nästintill överallt. Helt galet! Men tillslut så fick vi ett bord på källarkrogen i alla fall. Beställde in en charkbricka till förrätt, och så tog jag en hummersoppa till huvudrätt. Charkbrickan var super, men hummersoppan var en riktig besvikelse, en slät o väldigt salt soppa med fyra skrämda kräftstjärtar i. Men vinet var gott i alla fall. Jag har nog glömt att säga att jag numer dricker rött vin, jag trodde ju aldrig att den dagen skulle komma. Men valpolicella och ripazzo vin vågar jag mig på, och denna gång var det ett ripazzo.

Vi gick sen över till Dorsia och tog en drink, det är så fint där inne, riktigt fancy. Men coctaillistan är lite skum då de flesta drinkar innehåller whiskey o liknande spritsorter. Vi beställde in den enda drinken som skulle vara fruktig. Well, vi var överens om att det var den värsta drinken vi smakat. Det smakade kemiskt, blommigt, ajax, toavatten...

Men men, det var väldigt mysigt att komma ut i alla fall

Idag har vi träffat Maria, Timea, Zoe och Victoria och lekt utomhus i stormen. Barnen verkade inte alls ha ont av kylan, men dom var ju också rätt så påpälsade. Vi vuxna stod och huttrade och hann byta några ord med varandra i alla fall. Det är ju inte alltid lätt när alla barn springer åt olika håll hela tiden. Men det var roligt att träffas en sväng i alla fall. Sen missade jag ju att fota, så fick sno lite bilder av dom andra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback