Året 2021

Januari var min sista månad som föräldraledig så då passade jag på att hänga mycket med andra mammor och bebisar. Jag o Matteo hängde också mycket hos Becca och terroriserade hennes stackars katter. Vi var även ute och grillade med vänner och tog långa promenader. Vi passade även på att köpa en gåsele till lillen för att skydda våra stackars ryggar
Februari så började jag jobba igen och sa upp mig, eftersom jag i samma veva så blev jag erbjuden ett nytt jobb som jag inte kunde tacka nej till. Vi bebismyste med Victoria och hängde med Timea och Zoe. Och så var jag och Becca på vårt årliga spabesök, denna gången på Sankt Jörgen
Mars så började blommorna så smått titta fram, vi fortsatte hänga med Victoria, Maria och Christain och firade Naomi på Stenungsbaden Spa. Nu tittade även första tanden upp för Matteo, så han var en riktigt dregglig bebis.
April var både en varm och en kall månad. En söndag var så kall att jag o Timea som bokat barnhäng fick bada istället för att leka utomhus, medan en lördag var så varm att jag o Becca chillade i solen med drinkar på Wernersbistro och lät Matteo leka bredvid i sanden. Körsbärsträden blommade för fullt och jag bytte jobb och blev mosig i huvudet. Lillen tog även sina första riktiga steg alldeles själv så nu blev det full fart hemma för Daniel
Maj så kom sommaren och vi kunde hänga på quiz och chilla i solen. Vi provade att bada utomhus med Matteo, som fullkomligt älskade det. Vi träffade Alexandra och Nico och provade Leos lekland, Och så fyllde ju lillfisen hela 1 år, vilket blev två kalas pga Corona.
Juni var en fullspäckad månad där det blev både AW, halv åtta i spöregn, Liseberg och 4h gård. Vi firade midsommar med Charlie och Klas i en stuga vi hyrt i Mullsjö och tog många utflykter med Matteo. 
 
Juli fick vi lite gemensam semester, och då passade vi på att gå på museum, hälsa på Maria, Christian och Victoria i Fjällbacka och gå på bio. Jag och Matteo var också uppe i norrland och hälsade på familjen och alla djuren. Vi passade även på att hänga med mycket folk, för nu hade ju Coronan lugnat ner sig. 
Augusti var fortsatt mycket aktiviteter. Vi tog bilen till stockholm och träffade Matteos gammelfarfar och tog en sväng förbi Skansen. Becca bjöd med mig på Stenungsbaden med övernattning som födelsedagspresent plus att vi var på en sjukt rolig humorshow på Brewhouse. Det blev många cykelturer med Matteo i det fina vädret och sedan var det dags för den hemska inskolningen på förskolan.
 
September så var det dags för första vabbningen, för det är klart att man drar hem en förkylning från förskolan. Vi var dumma nog och tog våran weekend i Malmö när vi tänkte att han bara hade lite snuva, nej. Den natten på hotell var nog den värsta natt vi kunde tänka oss, skrik och panik och ingen möjlighet till att kunna somna. Så vi fick ta ut honom till bilen och köra runt i Malmö mitt i natten. Behöver jag säga att man var måttligt trött när man skulle köra hem igen dagen därpå? Men mellan alla vabbningar så hann vi i alla fall få en kväll ute med Anna och Mikael medan deras dotter var barnvakt, vilket gick super! Jag och Becca sprang också vårt första och sista lopp "color run" och så provade vi leka frisör med Matteo för första gången. Det gick dåligt.
Oktober kom och nu var hösten här med alla dess färger. Jag fotograferade klänningar för Embra Design, och vi fick egentid med bio och middag och fick äntligen se nya Bond filmen. Vi åkte o badade med Matteo och fortsatte även att vabba. Nu fick han också utskrivet astmamedicin eftersom han fått förkylningsastma stackarn.
 
November kom snön, och vi åkte tomtetåg i Anten. Vi busade på lekland och hängde på Ullared. Det blev ju även kalas för hela slanten. Överraskning för Timea på den bästa sushirestaurangen i stan och sedan överraskning för Becca på prison Island och Pinchos. Sen får vi ju inte glömma Halloween på Liseberg
December fortsatte med vår fina vabbturné, så då passade jag på att julfota lillen. Vi åkte pulka och gick på Jul på Liseberg och besökte julmarknader. Sen kunde jag ju inte låta bli att beställa hem matchande pyjamaser. Vi gick på Lucia firande i Vasakyrkan och firade jul hemma efter en hemsk magsjuka. Efter jul så passade jag och Matteo på att hänga med andra barn och leka och baka pepparkakor. Det nya året firade vi in med Victoria, Maria och Christian.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback