Studiedag

Idag var det studiedag för Matteo=dagis är stängt. Så jag fick snällt ta en föräldradag och umgås med den lilla. Så vi började dagen med att åka till plaskis o bada. Självklart vill ju inte ungen leka med leksakerna man plockat med, men som tur är så är ju alla ungar likadana, så då fick vi helt enkelt bytlåna med en massa andra ungar. Det jobbiga när man lånar leksaker av andra är ju dock att man måste leka med dom barnen också. Jag är ju ingen barnmänniska egentligen så jag tycker ju inte om att underhålla andras barn (det är ok med kompisars barn, men random unge. Nja). Men vi hängde där hela förmiddagen i alla fall.


På eftermiddagen så tog vi en promenad till biblioteket o lånade lite mer böcker, köpte glass på torget och spanade in asfalteringsmaskinerna som försöker fixa en av gatorna nära oss.
När Becca sen slutade jobbet så hämtade vi upp henne och åkte förbi en second hand. Jag hade planerat att köps en dockvagn och bäbis, men dockvagn som fanns var helt skev . Men en bäbis fick följa med hem i alla fall, och så köpte vi lite bilar som Matteo kan ha hos Becca. Vi var sen en sväng hem till Becca och käkade middag och lekte med Erik. Vi spanade också in den nya lampan som de satt upp i köket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback