Nu börjar ekorrhjulet om igen

Ja, då har man börjat jobba igen denna veckan. Måndag och Tisdag cyklade jag till jobbet och hängde där. Och det kändes verkligen som att man bara hängde, fick inte mycket gjort när man inte träffat kollegorna på flera veckor, alla var så himla pratglada. Det diskuterades semestern och det tråkiga kalla Sverige vädret, hur man som småbarnsförälder numer hänger hela sommaren på lekplatser, renoveringar som folk har gjort och festandet som barnlösa haft tid med. Nästintill alla hade hållit sig hela semestern inom Sveriges gränser också. 

Sen igår och idag jobbar jag hemifrån för att få någonting gjort och ha tid för att fundera på vad jag faktiskt ska göra. Denna semesterhjärna har ju glömt det mesta som stod på min "att göra lista". Så jag rullar långsamt igång den igen. Igår passade jag även på att gå ut o träna på utegymmet på lunchen. Det fina vädret gör ju att man behöver komma ut en sväng så man inte får så himla dåligt samvete av att man suttit inne hela dagen. Sen när Matteo kom hem så fyllde jag upp bebipoolen på balkongen så att han kunde plaska lite medan jag vilade bredvid. Gick bra i sisådär 3 minuter tills han insåg att jag inte satt och lyssnade aktivt på hans babblande. Så det var bara att koppla tillbaka verkligheten och plaska med honom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback