Bad, möten och certifiering

Veckan har sprungit fram i dunderfart och jag har hunnit med en herrans massa. Dels har jag haft kundmöten och där två av mina kundkontakter (IT-ansvariga) hos kunden nu slutat och där två kvinnor nu tagit över rollen. Det är ju riktigt roligt och spännande att se denna utvecklingen, nu kanske det börjar släppa lite inom branschen så att kvinnorna vågar träda fram, och då får möjligheten att ta de där högre positionerna. 

Jag o Matteo har också varit en sväng till syrran, käkat palt och glass, och firat min födelsedag. Drog även med mig den lilla igårkväll ut till Sisjön för att bada, vilket resten av Frölunda också tycktes gjort. Men vi lyckades då få oss en parkering tillslut och den lilla var ju super glad, även om han inte tycktes vilja bada med just mig. Han sökte kontakt med alla andra barn och vuxna i badet. Så jag fick mest stå på sidan av och vänta tills han ville ha uppmärksamhet av mig istället.

Igår passade jag på att göra ett Microsoft prov också. Detta pluggade jag ju till innan semestern och skulle göra det då, men det blev något fel på min bokning så jag kom aldrig in på det digitala provet. Så nu bokade jag på en fysisk testsite istället, och tänkte plugga efter semestern. Det har inte blivit av kan jag säga, massor med spännande saker på jobbet och många serier att titta på hemma. Men kvällen innan satte jag mig och gick igenom lite igen. Kollade gpsen hur långt det var dit, 8 minuter med cykel. Så när provet började 16.30 så cyklade jag kl 16.00. Det blev apstressigt, gpsen visade fel och jag snurrade runt ett bra tag. Hittade huset men ingen ingång, hittade tillslut ingången men ingen cykelparkering. Hittade en cykelparkering men ingenstanns att låsa fast elcykeln i, så jag fick flytta runt på cyklar för att ställa min på tvären för att nå fram till stolpen. Kollade klockan och 16.25, receptionen stängde 16.30 så det var viktigt att komma innan. Så jag sprang till porttelefonen och ringde på, blev insläppt och fick göra provet genomsvettig. Men, jag klarade det i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback