Påskafton med lite drama

Igår hade Matteo sovit väldigt dåligt på natten innan, så det blev en väldigt tidig vila. Så när vi vaknade hade vi så mycket av dagen kvar så vi tog med oss springcykeln och begav oss till Slottskogen. Där åt vi lite lunch, och sen sprang jag som en tok efter lillen som såg sin chans att öva balansen. Vi tittade på djur, försökte sno en boll av dom som spelade beachvolley och upptäckte myror på marken.

Sen var det dags att åka hem och göra iordning för grillning med Charlie. Vi tyckte Matteo blev väldigt trött när vi var ute o grillade, så jag tog med honom in. Då somnade han till i min famn och blev väldigt varm. Så precis när dom kom upp med maten så vaknade han till igen och vi satte honom I stolen för att äta. Men då kom dom, fwberkramperna. Hela han började krampa och ögonen rullade, så jag fick plocka upp honom medan Daniel ringde 112. Jag tog av honom lite kläder o gick ut på balkongen för att kyla ner honom och så gav vi febernedsättande. Ambulansen kom och konstaterade också att det var feberkramper och sa att vi får försöka ge febernedsättande såfort han verkar ha feber, eftersom han verkar vara ett feberkrampbarn (andra gången det händer). Efter en timma så började lillen tillslut vakna till liv och fick sitta o gosa en stund hos Charlie, och efter ytterligare 30 minuter så sprang han runt som om det aldrig hade hänt. Vi fick då äta kall grillmat men avslutade kvällen med marängsviss som även lillen fick njuta av innan det var läggdags




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback