Förskolan planerar

Planeringsdag igen på lillens förskola, så då tog jag en föräldraledig dag och började morgonen i slottskogen. Det var ju mycket lugnare än vanligt, inte konstigt en måndagsmorgon klockan 9. Men vi var ju inte ensamma heller. Men lite lek och sen en promenad på Linné och kolla på bilar och spårvagnar tills Secobd Hand butiken öppnade. Tyvärr hittade jag inget speciellt men fick med mig hem två nya böcker och Matteo hittade en liten lastbil som han nöjt visade upp för kassörskan.

Sen på eftermiddagen mötte vi upp mammorna jag brukade promenera med. Vi köpte årskort på Universeum och började med att släppa loss vilddjuren på miniversum, barnavdelningen, som var väldigt spännande för alla tre. Sen åkte vi upp och spanade in hajarna, gick igenom regnskogen och hälsade på fåglar. Och självklart gick vi upp och ner i alla trappor vi kunde hitta. Matteo var ju piggast av dom alla, så varje våning vi gick på så hann vi några varv innan de andra kom ikapp. Men det var riktigt mysigt och alla barn var väldigt nöjda med besöket







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback