Elcykel

Nu har jag på allvar börjat fundera på att köpa en elcykel. Fördelarna är ju bara för stora när man bor uppe på en kulle. Mitt största argument har tidigare varit att man inte får lika mycket träning som med en vanlig cykel, men skillnaden blir ju att man kommer att cykla oftare istället. Så på så sätt så kommer det ju ändå att väga upp det på något sätt anser jag.

Sen är ju det jobbigaste priset, att köpa elcykel är dyrt. Och parkerar man inne i stan så rekommenderar man väl att plocka med sig batteriet, vilket är jobbigt. Men inte lika jobbigt som att cykla I uppförsbacken hem kanske?

Om jag nu bestämmer mig för att köpa en elcykel så blir det nog en rosa. Jag har varit så avundsjuk på folk som cyklar rosa cyklar, och nu känner jag ändå att jag ska våga gå ifrån det diskreta svarta och köpa något jag verkligen vill ha. Behöver också undersöka så att barnstolen passar på cykeln jag väljer. För Matteo älskar ju att hänga med på cykelutflykter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback