Grönsaker

Man vet ju hur nyttigt det är med grönsaker och man vill ju så gärna att ungen ska äta det. Men det är en riktig köttbebis. Han plockar gärna ur köttet ur alla maträtter vi gör och tar resten om han har lust. Men nu har jag äntligen kommit på hur jag ska få i honom grönsakerna! Eftersom Matteo alltid blir hungrig innan man är klar med maten, så sätter man honom i köket så får han titta på medan vi lagar mat och mumsa på de där ärtorna eller broccolin. För är man tillräckligt hungrig så fungerar ju egentligen vad som helst. Det gäller ju att vara smart :)
 
Och ja, vi fortsätter att vabba här hemma. Idag fick jag till och med lite gos framför tv;n. Det behövdes efter väldigt intensiva dagar här hemma. Idag har vi tex rensat kylskåpet tillsammans, Matteo plockade ur och smakade på potatis, en mandarin med skal och en halv citron och hjälpte till att möblera om lite. Vi har fyllt diskhon med vatten och provat vad som sjunker och flyter och vispat runt lite. Vi har även byggt en myshörna i Matteos rum och läst lite böcker. Jag satt i myshörnan i alla kuddar medan Matteo stod bredvid... Vi har övat på att köra bobbycar, tvättat, lekt tittut i hans resesäng och ja, tittat på tv.. Nu är det sovstund, men vad gör man efter den, det är kasst väder ute och nu har vi ju gjort allting?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback