Ullared

Jag tog ut min lediga dag, nationaldagen, i måndags och så åkte vi till Ullared för att handla en massa nya kläder till lillen. Eftersom vi fortfarande använder t-shirts i storlek 74 i brist på annat, så var det dags att uppdatera garderoben. Så vi plockade på oss en massa kläder i storlek 86 nu, som han får växa i. Nu förstår jag filmerna från då vi var små, vi hade alltid för stora kläder på oss, byxor som hasade ner och mössa som föll ner över ögonen. Men ja, det är ju nästan så man måste göra för han växer ju jättefort. Och det är ju ingen idé att köpa storlek 80 som han är just nu, för det kanske han har växt ur om en vecka?

Matteo fick i alla fall sitta i kundvagnen hela rundan på Ullared, och han hittade ett par andra bebisar att konversera med. Sen under lunchen så lyxade vi till det och köpte en köttbulletallrik för barn till honom. Han åt upp den?! Snacka om att han kan äta, sen att det ändå var rätt mycket som hamnade på golvet, för inte är det så lätt att pricka munnen när man är så liten.

Förutom att handla en massa till lillen så blev det en blommig tröja och en knallrosa kofta till mig själv, och lite choklad såklart. Hittade även fina presentpapper och servetter som fick följa med hem. I övrigt var det mest tråksaker såsom fryspåsar, solkräm och tvättmedel. Hela 4000 kr fattigare blev vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback