Ännu en helg förbi

Igår var vi på kalas för Signe som fyllde ett, sista bebisen i lilla barnvagnsmaffian. Så det blev lite tårta, såpbubblor och en massa barn. När vi väl gick hem därifrån så var lillen helt slut, så han totalsäckade. Men när han väl vaknade upp igen så blev det grilla och blåsa upp en pool på balkongen. Jag trodde nog att han skulle sitta och leka i den längre, men en liten stund var den rolig i alla fall

Idag åkte vi en sväng till Styrsö, Matteo fick promenera runt på båten tills vi skulle hoppa i land. Sedan blev det en lång promenad till andra sidan ön, för där skulle det finnas en strand. Men det visade sig vara väldigt mycket tång och annat smått och gott där och de flesta badade från en brygga som låg på en ö, men det gick inte att ta sig dit med barnvagn. Men vi såg tillslut en liten del av strandremsan som var okej att vara på. Så det blev lite grillat där i sanden, och jordgubbar och apelsin. Hade även med en liten babypool jag fått av Timea som jag kunde fylla upp och ställa i skuggan. Så lillen kunde sitta där och leka en stund, roligast var dock att fylla den med sand... Men lite bad i havet blev det, och utforskande såklart, av allt konstigt som fanns både på stranden och i havet. Inte är han tveksam till att lyfta upp och kolla på allt som jag inte vågar peta på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback