Snart är man klar

Nästa vecka ska jag till tandläkaren igen, jag har nu varit hos tandläkaren en gång i månaden sedan Augusti 2019, och efter detta besöket så är det endast ett besök kvar (om en månad). Så nu snackar vi om att se ljuset i tunneln! Sen kommer jag ju fortsatt ha skenorna under 6 månader - 1 år, men då ska jag trappa ner användningen av dom. Så efter jul bör jag inte behöva dom när jag är på jobbet. För då handlar det ju bara om att ge tänderna en möjlighet till vänja sig vid den nya platsen. Jag kommer dock fortsatt ha skenor nattetid, men det gör mig faktiskt ingenting. Min gamla tandläkare upptäckte ju att jag gnisslar tänder på nätterna och rådde mig till tandskena redan för flertal år sedan. Så då kan jag ju likagärna använda dessa. Sedan jag fick tandställningen så har ju mina drömmar om tuggummi som fastnat i tänderna blivit färre. Tidigare drömde jag det hela tiden och hur mycket jag än försökte ta loss allt tuggummi så satt det fortfarande kvar..
 
Men jag tycker att det har gått riktigt bra med Clear Correct och jag var ju lite skeptisk i början till att dessa skenor verkligen skulle klara av att flytta på alla mina tänder, utan att man drar ut någonting. För jag har ju väldigt trångt i min lilla mun. Men ja, det funkade ju. Tog lite längre tid än beräknat, men nu är det ju så gott som färdigflyttat!
 
Så nu ska jag lära mig att le lite mer också, nu när jag inte längre behöver skämmas över mina skeva tänder. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback