Låta bebis titta på tv

Vissa är ju väldigt bestämda angående när man börjar låta bebisen titta på TV. Jag är mer liberal i det. Med tanke på att vi brukar låta TV:n stå igång på dagarna och på kvällarna så är ju en av våra intressen att titta på serier. Så det blir ju svårt att undvika att låta honom titta, när man själv tittar.
 
Vi har ju också börjat låta honom titta på babblarna korta stunder själv, medan man exempelvis städar undan hemma eller går på toa ifred... han älskar babblarna. Sen brukar jag även sätta igång lite låtar från youtube där dom dansar och gör rörelser till, vilket också uppskattas.
 
Men om man inte låter dom se på tv en liten stund, vad gör man då hela dagarna?
Jag hinner med följande varje dag:
* Ligga i babygymmet på rygg och mage
* Läsa böcker
* Gå runt i lägenheten och berätta vad allting heter
* Stå i fönstret och titta på bilar och människor som passerar
* Promenad i minst 1h
* Sitta i barnmatstolen en liten stund och se på när jag äter
* Sitta i babysitter och titta på när mamma dansar
* Hoppa i den nya hoppgungan
* Sitta i mammas knä och göra olika ramsor
* Ligga på mage i mammas armar och leka flygplan
 
Och sen börjar man om igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback