The shit just got real

Gick upp o kissade inatt och fick därefter en värk så jag satt kvar en stund och då började det rinna ganska mycket. Kunde det vara vattnet som gått?

På morgonen ringde jag förlossningskoordinatorn som tyckte jag skulle åka in till akutmottagningen för gravida och kolla detta.. Så det var bara att bege sig dit och visst kunde barnmorskan snabbt konstatera att det var vattnet som gått. Så jag fick ligga en stund och göra en ctg undersökning där dom mäter värkar och bebisens hjärtljud. Och mina värkar har ju knappt kommit igång, inatt kände jag ju av dom men inget på morgonen. Så jag blev hemskickad med informationen att jag kommer få åka tillbaka en gång om dagen nu o göra samma ctg och om det inte kommer igång av sig själv inom 72h eller att någonting förändras så hjälper dom kroppen att komma igång då. Men dom hoppas på att kroppen själv ska sätta igång det. 

Så helt plötsligt blev det på riktigt och under veckan kommer det en bebis!

Jag som är så rastlös och ändå inte har några värkar ännu åkte förbi jobbet o hämtade datorn och meddelade att jag sitter hemifrån o jobbar nu. Chefen blev så förvånad och utbrast "Men vad gör du här?!" när jag klev in genom dörren. För jag hade skickat en förvarning medans jag var på Östra och sagt att vattnet hade gått.. Men han känner mig vid det här laget och vet att man inte säger emot en gravid. Så jag kunde snabbt plocka ihop mina saker och ta hem dator och telefon och jobba. Så får vi se hur många dagar jag jobbar helt enkelt!

Magen är helt färdigbakad och håller på att spricka



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback