Barnmorskan

Jag var hos barnmorskan igår och kollade att bebis och magen växer normalt, vilket det gör. Hade fortfarande lite dåliga järnvärden så ska fortsätta trycka i mig järntabletter, kul. Och bäbis har fixerat sig/gjort sig redo att komma ut.
 
Hon vart väldigt förvånad över att jag fortfarande jobbade, eftersom höggravida nu räknas som en riskgrupp så rekommenderade hon mig och Daniel att gå hem snart. Så jag pratade med min chef och bestämde att jag går hem till Kristi Himmelfärds (som redan är nästa onsdag), men att jag kan veckan därefter sitta och jobba lite hemifrån när jag orkar. Vilket var en bra lösning för mig, för då har jag ändå någonting att sysselsätta mig med hemma, men kan ändå ligga och vila och bara ta det lungt eftersom man tydligen ska göra det när man är gravid. Men emellanåt har jag så himla mycket energi så att jag inte riktigt vet vad jag ska göra! Men sen vet man ju aldrig, helt plötsligt så kommer det väl sätta igång och så kommer bäbis plötsligt bara vara här!
 
Hon sa ju det också att de flesta partners också försöker jobba hemifrån precis i slutet, p g a coronarisken, för uppvisar han det minsta lilla symtom på någonting så får han inte följa med till förlossningen alls och det hade ju varit väldigt illa! Jag har i alla fall safeat upp med Timea om det skulle skita sig, för jag vill ju inte ligga där helt själv.
 
Barnmorskan tipsade även om att dricka ett glas mjölk innan jag går och lägger mig, det ska tydligen hjälpa många som har problem med halsbränna och sura uppstötningar. Nu har jag ju inte druckit mjölk sedan jag var liten egentligen, eftersom jag varit lite laktoskänslig. Men inte kommer jag ihåg att mjölk smakade så illa. Okej, mina smaklökar är hej kom & hjälp mig just nu, och jag har till och med svårt att dricka vatten trots att jag älskat vatten hela livet.. men jag fick verkligen tvinga i mig det där mjölkglaset igår. Och visst, det kändes väl lite bättre än natten före, men jag vet inte om det var mjölken eller att jag ätit annorlunda? Förutom det så tipsade hon om omeprazol, eftersom jag redan testat novalucol och gaviscon nu..
 
Sen har jag packat klart BB-väskan och har nu bara kvar att göra en spellista som jag kan ha på förlossningen, självklart ska det vara både Spice Girls och Britney på den listan. Syrran tyckte jag borde köra "you better work bitch" på repeat, för att tagga mig själv. Bra idé tyckte jag också!
 
Tänk att skrutten snart är här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback