Vecka 30

Nu går veckorna fort här och man är redan inne i vecka 30 och Matteo dansar runt i magen som en tok. Var hos barnmorskan på rutinbesök också och tog blodprov och lyssnade på hjärtat på honom också, och hon rekommenderade mig att söka till vårdcentralen för mina hjärtrusningar jag får på dagarna.. men dom lär väl vara fullt upptagna på vårdcentralen nu...men i övrigt såg och lät allt bra i alla fall. Han har lagt sig med huvudet uppåt och trycker lite, så hon varnade mig att halsbrännan kan bli värre nu också.
 
Alla dessa restriktioner nu i Coronatider gjorde ju också att en snopen Daniel fick vända i dörren till barnmorskan imorse, då inga anhöriga fick följa med in. Vet att förlossningen också ändrat rutinerna och nu får bara anhörig vara med på förlossningen och får sen åka hem.. plus att alla föräldragrupper och förlossningskurser är inställda. Så det känns ju väldigt jobbigt. Men barnmorskan tipsade om att jag skulle läsa "föda utan rädsla" i alla fall så bör jag klara mig hyffsat. Så det är nog dags att köpa hem den nu.
 
I helgen har vi umgåtts med folk, fredag kom Anna och Mikael förbi och åt pizza och tjötade. Lördag så fikade vi hos Maria o Christian och hängde med Vito och sedan hem och grilla med Becca och Naomi. Det vart väl lite i kallaste laget tyckte Daniel då solen precis gick i moln när han gick ut för att grilla. Men riktigt gott var det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback