Växer

Har ingen koll på hur stor jag är, utan bumpar i magen i tid och otid i allt och alla. Sen är jag lika klumpig som när man gick på högstadiet och hade mens, så jag går in i dörrkarmar, bord och annat som plötsligt verkat flytta sig lite åt sidan.

Att få på sig sockar är plötsligt ett stort projekt och fiffi får numer klara sig ofriserad. Sen har jag plötsligt bytt temperatur också, så nu får jag känna på hur det är att vara varm. Igårkväll var jag så varm att Daniel hämtade en frysklamp och kylde ner sina händer för att sedan sätta dom på olika delar på mig. Så då har man provat det också.

Sen en skum grej som händer nästan dagligen, jag får hjärtklappning, typ 120 i hjärtslag i 30 minuter, kollade hos läkaren som ska remittera det vidare för något långtids ekg för att kolla att inget är galet med mitt hjärta. Det är riktigt jobbigt när det händer, man blir sjukt andfådd och försöker göra allt för att det ska lugna sig, men inget hjälper.

Sen har jag ju lyssnat en massa på förlossningspoddar och köpt böcker nu för att förbereda mig, man har ju plötsligt gått in i vecka 31 och alla förlossningsgrupper och föräldragrupper är inställda pga corona. Så då får man försöka förbereda sig själv.

Men jag har en livlig sak därinne, igår hade jag svårt att ligga i soffan för att han sparkade så mycket. Kändes som att han försökte sparka sig ut! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback