Gravidkilon

Jag har glömt att berätta att gravidkilona är borta nu, eller egentligen inte alla, men jag är nere på en hälsosam vikt strax över 50 och känner väl att det är där jag bör ligga. Nu är det bara lite mage jag ska bli av med. Men jag stressar inte över det, har börjat träna med appen "mammamage". Jag har nämligen läst att musklerna i magen måste gå ihop sig först, innan man börjar träna på riktigt för annars kan man få problem med diastasis rectis, som är något med delningen av magen, eftersom magmusklerna flyttade på sig under graviditeten.. 

Dock blir man ju frustrerad när man tränar, att det känns för enkelt med övningarna, där man ska knipa och andas.. men snart har det ju gått 6 veckor sedan förlossningen och det ska vara tiden det tar för livmodern att dra ihop sig och också då man kan börja få göra roligare övningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback