Det här med att vara gravid

Skrutten sparkar och har sig, ibland alldeles för mycket och ibland så lite så att man blir orolig över om det verkligen finns någonting därinne. Emellanåt sparkar han neråt mot fiffi, vilket är ytterst obehagligt och man får då försöka röra på sig så att han byter håll.
 
Tröttheten håller i sig fortfarande så jag antar att han äter upp den lilla energi jag har, och hungrig är han hela tiden antar jag, för nu har jag börjat äta på riktigt. Sugen på kakor och choklad nästan hela tiden. 
 
Fiser illa gör jag också nästan hela tiden, nu sista tiden riktigt illa också. Inte ens jag klarar av att vara kvar i rummet längre! 
 
Har även problem med hjärtklappning emellanåt, då får man bara sitta och andas eller lägga sig ner en sväng. Konstigt nog så dyker det upp när jag redan sitter eller ligger och inte har ansträngt mig egentligen. 
 
Sen har mitt humör förändrats, jag har svårare att hantera stress och närmare till mina känslor. Häromveckan så skällde jag ut chefen när han lovat oss fika och sedan ställde in det. Gick också i taket när det var kaos på jobbet, och då brukar jag tåla väldigt mycket kaos i vanliga fall. 
 
Sen att min navel håller på att ätas upp inifrån! Jag brukade ha en djup inåtnavel, men snart har jag ingen navel kvar. Ser på riktigt ut som att någon äter upp den inifrån.
 
Men jag mår ändå bra i alla fall, och känner mig glad! Och jämför man med stackars Alex som också är gravid så mår jag verkligen tokbra! Hon har definitivt åkt på en nitlott denna graviditet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback