Byte tandställning

Bytte igår tandställning till steg 12 och jisses vad ont det gjorde. Nu är det tänderna i nerekäken som ska börja flytta på sig på riktigt. Så idag har jag fått ta alvedon och ätit lätt-tuggad mat. Kollegorna retar mig med "vill man vara fin får man lida pin" och ja, kan ju inte säga annat än att detta är självförvållad plåga, så jag biter ihop.
 
Apropå självförvållat, det var ju syrrans kommentar i början på min graviditet, då jag bara mådde illa och var så extremt trött. "Men skea, det är ju faktiskt självförvållat". Snäll kommentar, hahaha. Becca i ett nötskal.
 
Men lillen mår bra och sparkar runt emellanåt, känns väldigt konstigt med en varelse som lever rövare inuti mig. Sen att han har en förmåga att sparka ner mot fiffi emellanåt är en väldigt olustig känsla... Sen var jag ju övertygad om att Matteo var rätt namn, tills jag såg 2019 listan över nyfödda bebisars namn där Matteo var med på topp 10, året innan låg det på plats 27 vilket jag tyckte var helt okej. Men på tionde plats, då börjar jag tveka. Daniel är ju mer inne på Theo, dock låg namnet på plats 20 under 2018 och har inte hittat vad det hamnade på förra året ännu. Men vi får avvakta lite och se när han kommer ut tror jag. Då borde det falla på plats!
 
Nu ska vi bara börja göra i ordning rummet, måla väggarna grå och inreda med skötbord och tavlor på blå elefanter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback