Kallt ute

Det är kallt ute nu, förvisso fortfarande plusgrader, men det biter ändå i kinderna litegrann. Men det är ändå skönt, så vi pratade om det på promenaden idag, att man ändå får lite mer julkänsla med denna kylan. För snö kan man ju inte räkna med att det kommer, så man får ta det lilla helt enkelt. 

Idag var vi förresten 5 mammor som promenerade en sväng ner till slottskogen och pratade om livet. Alltid lika skönt att komma ut en sväng från lägenheten, för man blir ju lätt lite knäpp här inne. 

Jag har även gjort klart julkorten nu, så dom ska börja skickas ut i helgen, det var ju jättelängesen jag skickade julkort senast. Men det är ju aldrig för sent att börja med traditioner.

Sen så har jag varit lite stammis nere på kiosken för att hämta ut paket, mycket som beställts nu det senaste, både till mig och julklappar. Dom har äntligen satt in kölapp system, för dom insåg väl tillslut att det var ohållbart att stå därinne och hålla avstånd. Så nu kan man vänta på utsidan i coronastyle. Problemet är dock att det alltid är kö, när än man går dit under dagen så får man vänta länge. Så det märks ju att det är mycket fler paket som skickas nu

Min söta björn när vi går och slänger sopor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback