Året som gått

Detta Corona år så har det inte hänt mycket, men samtidigt massor!
 
Januari- Började året med riktigt fint väder med många promenader och skridskoåkning. Vi fotograferade och så var jag på Nääs fabriker på Kick-off med jobbet. Lite gravid var jag också och nu fick vi ju reda på att det var en liten pojke som rörde sig därinne
 
Februari: Åkte jag och Becca på vårt årliga spabesök till Vann. Jag var otroligt trött hela månaden, och vi var underbemannade på jobbet, vabruari med corona liksom, ingen bra combo. Så några utbrott fick mina kollegor stå ut med. Och så rensade vi bland gamla cheerleadinggrejer efter att föreningen lagts ner. Jag började även hoarda bebisgrejjer på loppisar och började göra iordning rummet.
 
Mars: Coronan blev mer påtaglig och fler restriktioner infördes. Så nu gjorde man inte så mycket. Vi fotograferade lite ute i det fina vädret och firade Naomi, både på restaurang och escaperoom. Nu började sommaren närma sig! Vi hade även halv åtta hos oss och fick då veta att även Maria var gravid, spännande.
 
April: Nu vart det dags för min fina babyshower. Fick en massa fina saker till lillen. Jag var ju lite permiterad från jobbet, så jag hann få lite återhämtning och passade på att baka och göra i ordning för den lilla. Som man tydligen börjar göra när det närmar sig. Vika bebiskläder och puffa till sängkläderna i spjälsängen. Rensa lite i garderober och göra fint. Vi firade också påsk och grillade & chillade ute i det fina vädret. Hade även världens halsbränna som kommer just i slutet av en graviditet. Jag hade även drabbats av gravidnästäppa och hostade som en tok pga att lillen låg så långt upp. Inte okej i coronatider. Tur att jag fortfarande kunde cykla till jobbet.
 
Maj: Lite mer foto och bilpromenad till Linköping och sen helt plötsligt en natt, så gick vattnet. Dock väntade Matteo ett dygn med att komma ut, men tillslut så. Vilken upplevelse! och sköt att bli av med gravidmagen, men konstigt att upptäcka att man nu saknade många muskler och att man kan bli så otroligt svag i kroppen. Att bara orka korta långsamma promenader och att leva i den lilla bebisbubblan med äta, sova, bajsa.
 
Juni: Lite mer umgänge, både med Naomi och Becca, men jag tog mig också till en liten tjejkväll med jobbet. Det var en otroligt varm månad och vi försökte ta oss ut lite till havet emellanåt. Sen fick vi ju besök av släkten på midsommar. Sen blev jag ju också inlagd på Östra Sjukhuset pga rester av moderkakan, jag blödde som en tok och blev inlagd i respirator efter skrapningen då min hals svullnat och jag inte kunde andas själv.. Hel knasigt!
 
Juli: Träffade Alexandra och Nico, sjöng karaoke, vi var också i fjällbacka med Maria och Christian och myste. Och så åkte jag, Matteo & Becca upp till Norrland
 
Augusti: Nu började cheerträningarna, vi fotograferade mycket, hade babyshower för Maria, var ute o solade med bebis och så hade vi namngivning.
 
September: Blev mer träning, foto och rullskridskor. Åkte även upp en sväng till Norrland igen tillsammans med Becca, Naomi och Matteo. Det var även fler och fler mammor som skrev till mig via rullavagn.se så vissa dagar var vi värsta barnvagnsmaffian ute på promenad. Jag fick även göra om avtrycken till tandställningen då tänderna inte flyttat sig ordentligt, vilket var riktigt surt. Och så fick Matteo in lite fler rutiner på dagarna. Gladare bebis = gladare mamma
 
Oktober: Vi trotsade coronan och hade en liten halloweenfest i en stor lokal med coronaavstånd. Fungerade dock super. Besökte Maria, Christian och Victoria en sväng innan de hårdare restriktionerna kom, och så fick vi besök av Pappa och Eva.
 
November: Firade vi Daniels födelsedag tillsammans med Charlie och Klas, och sedan firade jag Becca tillsammans med Naomi. Fotografering med Emi och Becca, baka en massa lussefika och försöka fixa ett julkort. En mysig månad då bebisrutinerna verkligen satt sig för oss. Dock inga cheerleadingträningqr pga restriktioner 
 
December: Promenaderna fortsatte, sisådär 3 promenader i veckan, vi fotograferade och lyckades till och med få en gymnastikträning innan det blev tvärstopp igen. Jul spenderades uppe i norrland där lillen fick prova åka pulka, inte helt populärt detta året. Men nästa gång kanske. Nyår spenderades hemma i lägenheten bara, coronastyle. Vi får hoppas på mer umgänge och kramar under 2021!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback