Kallelse till Advokaten

Blev kallad till advokaten igen igår, inför rättegången som skulle vara 14 maj där jag ska vittna. Så höggravid klampade jag in och sa det att jag då kommer vara i vecka 38 och att man aldrig vet när han har tänkt att ploppa ut.
 
Tur i oturen så fick vi i alla fall besked efter genomgången att det skjuts fram igen, fortfarande domarbrist tydligen. Så någongång i September verkar det som att det blir nu. Då skall ju bebis defintivt vara ute och det skall inte vara några problem att gå dit.
 
Man kan inte säga annat än att det närmar sig, jag har börjat få lite förvärkar, och ryggen börjar ta stryk på nätterna. Men värst är ju den där jäkla halsbrännan. Den hade jag gärna levt utan, men men, dom säger ju att den försvinner så fort bebis är ute, så det är väl inte alltför långt bort. Jag har också börjat packa BB-väskan, så bebisens grejer är packade, mina egna får jag packa senare för det är ju saker som jag använder i vardagen så det kan jag ju inte packa ner. De flesta skriver att man ska packa lite favoritgodis och annat gott som man tror sig vilja ha, men jag tänker mest på tandställningen, att jag ändå inte kommer orka plocka ur den för att äta godis. Kanske får köpa hem lite drickyoughurt och ha i kylen som man kan ta med och så får jag helt enkelt dricka den med tandställningen på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback