Hostar och har mig

I dessa tider ska man ju inte vara snorig, täpp i näsan eller hosta. Men jag kan ju inte låta bli, för jag har ju sån jobbig gravid nästäppa konstant.. och så ligger bebis så högt upp att jag har svårt att andas när jag sitter eller ligger ner så jag hostar rätt så mycket då. Ibland även när jag står upp så ligger han och trycker mot mina lungor. Det är nästan så att man försöker säga efteråt, jäkla bebis som trycker mot lungorna så att folk inte ska tro att man ger sig ut sjuk...
 
Jag cyklar och promenerar nästan dagligen fortfarande, jag tänker att sålänge jag försöker att vara aktiv så kommer jag klara detta galant. Börjar jag väl slappa till mig så kommer säkert foglossning och all annan möjlig smärta. Men dålig kondition har jag, flåsar som ett djur så fort minsta lilla uppförsbacke visar sig. Men jag kämpar på!
 
Försöker även att lämna över så mycket som möjligt på jobbet nu, för jag vet ju inte hur länge jag kommer jobba. Det är många som frågar, men jag har bara sagt "så länge jag orkar" egentligen. Och jag känner väl också att jag behöver komma hemifrån, att bara sitta hemma hela dagarna gör mig tokig. Jag är ju så oerhört rastlös, och nu jobbar jag ju bara 60%, så man kommer i alla fall iväg till jobbet en stund varje dag, så då kan man passa på att tjöta av sig lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback