Skrutt i magen

Då har man precis gått in i vecka 13 och vart på första ultraljudet och KUB test. Den visade väldigt låg sannorlikhet för kromosonförändringar och att allt såg friskt och bra ut med skrutten. Den studsade omkring i magen och vände sig under ultraljudet, såg ganska roligt ut faktiskt.
 
Sen kan jag inte direkt säga att det varit speciellt roligt att vara gravid, jag är konstant uppblåst och mår illa. Jag behöver typ äta hela tiden för att dämpa illamåendet, men det är svårt att äta någonting när man mår illa, jag är verkligen inte sugen på någonting alls.. Sen att jag har min tandställning som jag skall ta ut varje gång jag äter gör ju inte saken bättre, och nu senaste veckan har tandställningen framkallat kväljningar, så jag måste ta ut den en sväng en gång i timman..
 
På jobbet berättade jag väldigt tidigt, eftersom jag mådde så dåligt. Så dom har vant sig att jag rapar och hickar med jämna mellanrum, det betyder då att det slagit över till illamående och jag behöver någonting i mig igen. Jag är som en klocka också, detta händer ju vanligtvis 09.50 , 11.45,  14.15 & 16.45...
 
Barnmorskan skickade mig även till en dietist som skulle hjälpa mig lite med kosten, men sammanfattningsvis sa hon egentligen "ät det du klarar av, och dagarna som du mår bättre försök få i dig en mer varierad kost". Well, det kunde jag nog räknat ut själv också.
 
En rolig sak är dock att en arbetskollega också gått och blivit gravid och det visade sig att vi är i samma vecka, så en babybuddy, kommer bli riktigt mysigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback