Det brinner!

Fick ett sånt där fruktansvärt samtal av Daniel igår när jag var ute i Botaniska Trädgården och skulle fotografera med tjejerna. "Det brinner i lägenheten ovanför och jag får inte tag i Totte". Så jag fick springa till bilen och köra järnet hem. Sen om jag inte redan var stressad så är det enkelriktat väldigt långt när man kör från Botaniska, så då måste man köra ner till Linneplatsen och vända i rondellen.. så påvägen dit möter jag brandbilarna som är påväg till oss. Så plattan i botten kan man väl säga att jag gjorde. Men varför kör folk så långsamt när man är stressad?!
 
Well, när jag väl kört hem så står det ju två brandbilar, polisbilar och ambulanser utanför. Daniel hade dock lyckats fånga Totte själv och satt med honom i bur ute på gården och tittade upp på lägenheten som brunnit. Det visade sig att det var lägenheten längst upp som brunnit, så det var i alla fall inte rakt ovanför och brandmännen hade varit snabba dit så det var släckt väldigt snabbt också.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Å vad skönt att det gick bra för er! Hoppas att det gick bra för de som hade andra lägenheten också.

2019-05-15 @ 14:51:11
URL: http://nouw.com/varmlandstosa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback