Semestern i Piteå

När vi kom till Piteå i tisdags så åkte vi direkt till Storforsen en sväng och fikade
 
Sen på kvällen blev det grillad fisk till middag och en sväng förbi och hälsa på hästarna
 
Vi avslutade kvällen med ett glas vin i solnedgången
 
Onsdagen var det dags att rida, Naomi hade fått ridlektioner av sin mamma tidigare så hon hade tjuvtränat lite inför denna resan så det gick riktigt bra
 
Sen tog vi bilen en sväng till Pite Havsbad för att visa "Piteås Stolthet". Var dock väldigt kyligt i luften så det blev en liten promenad och sedan lite glass. Daisy var rätt så nöjd
 
Vi mötte sedan upp Verran och Sara på stan, satt och tjötade inne på Espresso House tills dom stängde och passade då på att boka klipptid hos Verran dagen efter.
 
Torsdagmorgon steg vi upp rätt så tidigt för att hinna med en uteritt innan klipptiden, så det var bara sadla på hästarna och ge sig ut en sväng. Hästarna var rätt så sega och när vi försökte oss på att galoppera lite så höll jag på att bli avbockad, men jag klamrade mig fast i alla fall! Men vi tog oss en liten sväng i alla fall
 
Sen var det dags för klipptid och Verran fick fria händer. Så det blev kort frisyr igen, det var ju väldigt många år sedan sist nu så jag blev jättenöjd!
 
Vi åkte sedan runt och letade efter en sladd till vår minidv kamera, och tänkte att det skulle vara lätt att hitta. Men icket. Som tur var så skulle vi ändå förbi Pappa och Eva på kvällen så vi fick lite assistans med vilken typ av kabel vi skulle leta efter. Pappa och Eva bjöd på grillad oxfilé med parmesanpommes och hemmagjord bea, & Tiramisukräm med jordgubbar, en riktig gormémiddag.
 
Fredag skulle det handlas, så vi tog oss in till stan för att leta upp kablarna, shoppade lite secondhand och mat. Sen skulle Naomi rida lite medan jag inväntade Sara för att fixa hennes ögonbryn. Jag skulle ju bara ta en liten powernap först. Kan meddela att jag somnade så hårt att Sara inte lyckades väcka mig när hon kom! Men när jag tillslut vaknade så fick jag fixat ögonbrynen i alla fall. Sen dök fler och fler cheerisar upp och vi åt Tacos ute på balkongen, myste med Petras bäbis och tittade på gamla cheerfilmer. Och kan säga att vi skrattade, och skrattade, och skrattade. Det visade sig ju att vi filmade redan från första cheerleadingmötet vi hade och fram till att vi börja tävla, så vissa saker var riktigt dåliga och pinsamma. Men så roligt att titta på. Nu ska jag bara fixa så att jag kan lägga över filmerna på datorn också!
 
Lördagen kom riktigt snabbt och vi tog en sista ridtur och åt "souvas" med renkött som grillats. Riktigt gott och norrländskt! Sedan var det bara att bege sig till tåget och åka hem igen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback