Helgens bravader

Igår skulle vi iväg och leta efter en fruktskål, för Daniel har kommit fram till att vi behöver ha en sådan framme på vardagsrumsbordet för att vi ska börja äta mer frukt. Och frukt som finns i kylskåpet äter man oftast inte för att man antingen inte ens kommer ihåg att det existerar, eller för att man är för lat för att hämta.
 
Vi funderade först på att ta en sväng på Frölunda Torg för att hitta fruktskålen, men bara vi körde in på parkeringen så kände vi att näe, det var på tok för mycket folk. Så istället drog vi till Ongo och spanade. Men det var för litet utbud. Sedan gjorde vi det smarta draget att åka till IKEA istället... alltså det var längesedan jag såg parkeringen så full av bilar, så vi vände där också. Istället blev det tillbaka till 421 och Media Markt för att köpa ett xbox spel "A way out" som vi spelat under helgen.
 
Daniel är inne på en fruktskål från IKEA (till vänster), medan jag var mer inne på den från ongo (till höger)
 
 
 
 
 
 
Vi var även en sväng till Anna och Mikael igår kväll och käkade mat och spelade spel. En sen kväll blev det därför även då. Längesedan man var uppe sent både fredag och lördag. Men någongång ska väl det hända också.
 
Idag däremot så är våren här igen! Solen har tittat fram, jag har haft på mig vårjacka och så  tog vi en promenad i slottskogen tillsammans med resten av Göteborg. Man fick verkligen försmak för vad som komma skall, men snälla vädret, kan inte sommaren få komma snart?! Jag vill sitta på uteserveringar och mysa, cykla och spela minigolf!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback