Skridskor

Igår var jag och Becca på Ruddalen och åkte skridskor, och man skulle ju lungt kunna säga att vi inte var dom enda. Vi fick snällt knö oss in på den lilla utomhusbanan, som nu blivit ännu mindre då en 1/3 var avstängd, en solig dag då hälften av Göteborgarna tänkt samma som oss.. Vi fixade dock inte trängseln länge, så vi promenerade istället in till skrinnarhallen och fortsatte inomhus för att få lite yta.
 
Jag kom i alla fall fram till att jag är lika dålig på att åka skridskor som rullskridskor, jag har ingen kontroll alls och klarar inte av när det går för fort. Det är som att min kropp slutar att fungera och jag får panik. Så när Becca försökte åka upp bakom och ge mig lite fart så fick jag panik och var nära att sätta mig ner på rumpan i ren reflex. Snacka om att man blivit en tant skea nu.
 
Becca lyckades väl i alla fall åka helt okej, med lite små piruetter och sådant. Medan jag mest bara åkte runt stel som en pinne, "vaddå slappna av i knäna, hur ska jag göra det när jag spänner alla muskler i kroppen för att stå rakt på skridskorna?!". Well, bättre lycka nästa gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback