Överraskning för Becca

Jag och Naomi hade planerat i flera veckor för denna överraskningsfest som ägde rum i fredags. För det första så skulle den egentligen vara på lördagen, men då fick dom inbjudan till julbordet med jobbet som skulle vara på lördagen så för att inte avslöja någonting så valde vi fredagen istället. Eftersom vi hade en stor present till Becca så har jag samlat ihop kartongbitar på jobbet för att göra ett stort paket och när vi var på Ullared så smet jag och Krystal iväg från Becca så att jag skulle kunna plocka på mig festgrejer.
Vi hade kommit överens med Becca om att jag och Naomi skulle komma över på hennes fördelsedag och äta tacos och glass och ligga i soffan så vi hade ju i alla fall bokat henne
 
Under veckan så åkte jag hem till Becca för att borra upp lampor i taket, hon var trött och väldigt sur, för detta kunde man ju göra i helgen... men nej, vi måste ha lampor till festen, så jag tvingade henne att borra mitt i veckan! På fredagen så åkte Naomi hem till Becca för att städa i lägenheten och köpa Tacos, medan jag åkte förbi med den stora kartongen och festgrejer. Medan Daniel hämtade upp den stora överraskningen, hennes barndomskompisar Verran och Sara som flugit från Piteå ner för att överraska henne. Så när dom kommit hit så blev det bråttom, mycket som skulle förberedas, samtidigt som Naomi skulle möta upp Becca för att fika och fördröja henne från att komma hem.. Så när vi precis var påväg att åka till Frölunda Torg för att gå på systembolaget så ringer Naomi i panik och meddelar att Becca vill hem och duscha, vilket hon absolut inte får göra för hur förklarar man att lägenheten är städad?
 
Så tillslut lyckas hon övertala henne om att möta upp henne på Torget för att ta en fika och titta på saker, medan vi fick åka till Sisjön och handla innan vi panik åkte till lägenhten för att pynta. Stackars Naomi som fick sinka Becca inne på Frölunda Torg sjuukt länge, för Becca hade slutat tidigare... Sen att Becca verkligen inte fattade någonting alls, trots att de gick och köpte överdrivet mycket glass till kvällen.. Helt plötsligt får jag meddelande från Naomi att det inte längre går att sinka henne utan att vi måste bli klara med pyntet då Becca verkligen ville hem, så det var bara att fixa det sista, släcka ner och acceptera att inte alla festdeltagare hunnit komma fram..
 
Så Becca låser upp dörren och vi hoppar fram och överraskar henne, sedan visar vi in henne till vardagsrummet där hon får öppna det stora paketet och ut hoppar Verran och Sara. Man kan lungt säga att hon blev överraskad! Så resten av kvällen spelar och leker vi, dansar och har det riktigt riktigt trevligt.
 
(Hon var dock lite småbitter och funderade hur hon ska kunna toppa detta när jag fyller år, haha!)
 
Chocken när hon öppnar paketet och sedan inser att det är Verran och Sara
 
 
Några av tjejerna som var med under kvällen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback