VR-World

Idag åkte jag, Becca och Daniel till nyöppnade VR-World på Hisingen för att prova spela lite VR gratis. De hade nämligen prova-på denna öppningshelg. Daniel och Becca fick börja lite lungt med ett spel där de skulle åka hiss upp i en byggnad och därefter prova balansera på en planka. När man sedan tog hissen ned en våning så fick man istället släcka bränder och flyga lite, allt med hjälp av två handkontroller. Jag fick istället prova ett hajspel, där man blir nedsänkt i havet i en bur och där man helt plötsligt blir attackerad av hajar. Inget för den hajrädda kan jag säga dig!
 
Daniel fick därefter prova spela ett skjuta-spel där han var en cowboy, vilket han tyckte var galet roligt! Medan jag och Becca provade ett skräckspel. Man satt i en säng och en creepy unge dök upp runt omkring en, vilket var galet läskigt. Becca valde cirkus istället, så hon fick istället sitta i en säng och bli attackerad av clowner. Sjukt kul att titta på, hon vart så rädd stackarn! Provade även ett vanligt plattformspel likt Mario, där man var en liten räv som sprang runt och samlade poäng. Väldigt mycket trevligare än skräckspelet kan jag säga!
 
De 15 gratis minuter man egentligen hade försvann snabbt och det slutade med att vi varit där en timma och provat lite olika spel!
 
Det var en riktigt rolig upplevelse och hjälpsam personal, bokas via www.vr-world.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback